Lesen Memandu & Saya.

Hello..

Selamat pagi.

Saya ada cerita saya sendiri tentang lesen. Saya dapat motivasi untuk ambil lesen ni bila sepupu saya dah berjaya dapat lesen & bawa kereta sendiri. Perasaan jealous tu wujud. Hurmm.

Jadi, satu hari tu. Dengan bantuan abg saya dia hantar saya ke satu pusat belajar memandu. Yaps, belajar dengan pakcik yg ajar dia dulu. Huhu! amat kejam juga masa test JPJ. Sampai 3kali siot baru saya pass. Ciss!!

Saya dah rancang nak hadiahkan kereta untuk diri saya sendiri pada bulan 7/2010 sempena birthday saya. Malangnya. Mak ayah suruh saya buat loan rumah. Saya berbelah bagi. Sumpah!! saya tak tahu apa yg saya perlu buat. Masa tu, saya betul-betul berbelah bagi. Saya betulbetul obses nak memandu kereta sendiri. Saya menangis. Tak seorang pun tahu. Saya tahu mungkin keterlaluan juga kan saya sangat sedih masa tu.

Baiklah, saya ikut cakap family setelah saya fikir ada betulnya juga. Jadi, tepat hari jadi saya 23/07/10 saya buat loan rumah. Alhamdulilah saya dapat & mungkin 6/2012 saya dah boleh dapat kunci rumah baru.

Yang saya terkilan sampai hari ni, saya rasa sia-sia saya habiskan masa & duit terlalu banyak untuk dapatkan lesen kalau sampai ke hari ni saya masih tak boleh nak pandu kereta sendiri! shit. Saya benci situasi-situasi macam ni;

1) balik kerja ayh ambil. Ada seorang pakcik tu cakap macam ni 'ai dik ambillah lesen..' shit lah orang tua ni. Rasa nak marah pun ada jugak. Saya rasa da tak ada hak nak cakap macam tu. Saya tak suka. Sapa dia nak suruh ini itu kat saya? Diam sudahlah. Saya dah ada lesen tahu tak?? Bulan 3/2012 dah tak pakai lesen P lagi tahu?? - Marah sangat.

2) balik Giant naik teksi. Pakcik teksi cakap kenapa tak beli kereta? Apa pasal dia ni sibuksibuk. Saya naik teksi pakcik bukan free pun. Saya bayar tahu tak??? Shitt !! Duitduit saya, suka hati sayalah nak beli apa. - kecewa !

See. Situasi macam puaka ni betul betul buat saya tension. Kenapa orang sekeliling sibuk sangat perangai macam sial. Hah kan dah mencarut. Okey bye tak nak mencarut lebih-lebih lagi.

No comments: