Cerita Kahwin 1#

hello ~

Kahwin. Kahwin. Kahwin.

Secara jujurnya perkara ni banyak mengganggu fikiran saya untuk beberapa masa terdekat ini. Senang cerita, tahun ni ramai gila kawan-kawan sebaya yang dah berjaya tukar status mereka daripada 'single' kepada 'double'. Double maksud saya, berkahwin lah ya. Haha!

Cemburu? Memang saya cemburu sebenarnya. Haha! Selalu fikir, bila masa saya pulak. Kadang-kadang tu stress juga fikir perkara ni. Kadang-kadang saya terpaksa beri tekanan pada exbf saya (masa tu masih bercinta, sekarang tidak lagi).

Kadang-kadang rimas bila orang tanya, 'kau bila nak kahwin ni?..'. Kadang-kadang saya rasa macam nak marah dan maki-maki jek mereka yang bertanya. Senang jek jawabannya saya tunggu lelaki. Ni kalau bf pun tak ada macam mana nak kahwin kan?? Haha. Itu jawaban dulu. Sekarang, Insyallah saya dah boleh jawab soalan mereka.

Apa-apa pun, setiap manusia pasti menginginkan perkara yang sama seperti saya. Kalau awak, awak atau awak tak ada perasaan untuk berkahwin, maka awak tergolong dalam golongan yang tak ada perasaan. Haha!

Bulan ini saja, 3 orang sahabat sewaktu di sekolah menengah dulu berjaya naik pelamin. Doakan saya pulak yah lepas ni. Selamat pengantin baru buat Izmin, Jijah & Farahain. Tahniah korang. Semoga perkahwinan kalian kekal sehingga ke akhir hayat. Amin.

No comments: